onsdag 24 november 2010

J20 ikväll.

Viktor Ekström som skriver för Redhawks ringde och frågade om jag kan komma och fota J20. Egentligen så kan jag inte, men inte så viktigt det jag egentligen ska göra så visst åker jag till Isstadion. Vet om att Viktor är en duktig fotograf så jag tänkte kolla hockey för en gång skull så Viktor kan plåta med min kamera.
Man brukar ju inte se så mycket hockey annars. Visst man är på plats och har de absolut bästa platserna när man står mellan båsen men det är så mycket som ska hinnas. Man ska fota in i båset och fånga nån bra bild på coacherna eller om det är nåt annat spännande som händer.
Under spelets gång så knäpper man ju ganska många hundra bilder men det finns inte tid att gå igenom alla i pauserna så man gallrar ganska frisk under spelets gång.  Man står långa stunder med blicken ner i kameran och rensar och då kan man missa massor. Ibland kommer det ju både puckar och spelare in i fotobåset och då gäller det att vara snabb. Man har hela tiden ögon och framförallt öronen på spänn. Hör man att det bökas friskt i närheten så backar man, FORT. Men fasiken så skoj det är ändå.
Man hör väldigt mycket frustration från spelarna om de har missat mål eller om de anser att de spelar dåligt. Många gånger så munhuggs det å det grövsta mellan lagen. Men det passar sig inte att skriva vad som sägs här, men jag lovar att det ibland går riktigt hett till.

Nä nu ska jag käka en bit mat och sen ska jag till Viktor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar